Praha.cz

 
Nacházíte se: Zprávy Zprávy z Prahy Dostavba nových stanic metra A do Motola finišuje, trasa D by se měla začít stavět v roce 2017
Dostavba nových stanic metra A do Motola finišuje, trasa D by se měla začít stavět v roce 2017
Pátek, 19. září 2014 17:28
Petřiny - nová stanice metra na trase A, foto  Metrostav a.s.

Pražské metro se po delší době opět rozrůstá. Čtyři nové stanice metra na trase A z Dejvic do Motola a dalších deset stanic na nové trase metra D, která povede z Náměstí Míru přes přestupní stanici Pankrác dále na Libuš a Písnici zpříjemní Pražanům každodenní cestu Prahou a uleví životnímu prostředí i ovzduší.





Prodloužení trasy A z Dejvic do Motola


Čtyři stanice – Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol o celkové stavební délce 6134 metrů spojí budou navazovat na současnou konečnou stanici Dejvická.

Traťový tunel trase A, foto  Metrostav a.s.Vyjádření generálního ředitele Dopravního podniku Praha Ing. Jaroslava Ďuriše k prodloužení trasy A.:

„Předpokládaná cena díla při mém nástupu do funkce generálního ředitele DPP činila 22,5 mld. Kč, naše současné očekávané náklady jsou přibližně 20,2 mld. Kč. Aktuálně jsou uzavřeny všechny základní kontrakty a jsou identifikovány i předpokládané dodatečné práce. Ty podléhají detailní kontrole ze strany DPP, včetně podrobného zdůvodnění změn s položkovým naceněním. DPP tak v současné době důsledně hlídá veškeré případné změny a náklady, které v rámci stavby vznikají. V praxi to znamená, že až po schválení DPP dochází k zasmluvnění změn v souladu se zákonem o veřejných zakázkách, a to na základě kategorizace prací. Považuji za úspěch, že se nám za mého působení podařilo zpracovat skutečně první konsolidovaný harmonogram prací na metru V.A, který zohledňuje všechny uzavřené smlouvy. Harmonogram stanovuje ukončení prací na 17. listopad roku 2014, následně budou probíhat přejímky, odstraňování vad a nedodělků a zkušební jízdy. Cestující se mohou těšit na uvedení prodlouženého úseku metra A do provozu v první polovině dubna roku 2015.“

Plány a vizualizace nových stanic na trase metra C stejně jako více informací naleznete na stránkách http://strategickeprojekty.dpp.cz/metro/trasa-a.

Další chystanou trasou by mělo být metro D. Představenstvo Dopravního podniku odsouhlasilo variantu metra D s přestupní stanicí Pankrác. Je to z provozního hlediska lepší varianta než odbočení z trasy C. V tuto chvíli probíhá příprava celého projektu. Pokud vše půjde bez problémů, předpokládáme, že by mohla být zahájena samotná stavba během dvou let. (Zdroj: Dopravní podnik Praha)

Nová trasa metra D z Náměstí Míru do Písnice


Vizualizace - trať metra D, zdroj: dpp.czNový úsek trasy metra D (I.D) bude dlouhý 10,6 km a bude na něm celkem deset stanic – Náměstí Míru, Náměstí bratří Synků, Pankrác, Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš, Písnice a Depo Písnice. Velkou novinkou bude automatický provoz vlaků bez řidiče, který bude nabízet větší plynulost jízdy a průchozí vlakové jednotky nabídnou více prostoru a lepší pohyb cestujících. Bezpečnostní stěna, oddělující nástupiště a vlak, zase zabrání pádu cestujících a předmětů pod vlak a turnikety zabrání vstupu černým pasažérům do placeného prostoru metra.

Jak uvádí server Idnes.cz: „Práce na nové trase metra D z Písnice až do stanice Náměstí Míru by mohly začít v roce 2017. Řekl to pražský primátor Tomáš Hudeček na Žofínském fóru. Nový úsek pražské podzemky vyjde na 60 miliard korun. Praha podle Hudečka není schopna tak velkou stavbu zaplatit sama. Pomoci musí stát, uvedl. V současné době město chystá stavbu prvního úseku z Pankráce do Depa Písnice.“.

Podle stránek tohoto strategického projektu jsou hlavní důvody pro výstavbu nové trasy metra následující:
Zajištění kvalitní dopravní obslužnost rozsáhlých sídlištních celků v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a dalších spádových území jižního okraje Prahy a přilehlé části regionu; Zamezení rostoucímu podílu individuální automobilové dopravy a anížení přetížení pozemních komunikací v zájmové oblasti, zlepšení kvality a úrovně veřejné dopravy v zájmové oblasti, snížení současné vysoké kapacitní nároky na linku C metra, zajištění kapacitní dopravní alternativy k Nuselskému mostu v případě jeho havárie nebo rekonstrukce, zlepšení kvality životního prostředí v zájmové oblasti.

Plány a vizualizace této nové trasy metra a další informace o celé této trase a její výstavbě naleznou zájemci na webových stránkách projektu http://strategickeprojekty.dpp.cz/metro/trasa-d.

Nové stanice metra C, zdroj Metrostav a.s.


Bořislavka, nová stanice metra na trase A, foto  Metrostav a.s. Nádraží Veleslavín, nová stanice metra na trase A, foto  Metrostav a.s. Nová stanice metra Motol na trase A, foto  Metrostav a.s. Nová stanice metra Motol na trase A, foto  Metrostav a.s. Petřiny - nová stanice metra na trase A, foto  Metrostav a.s.



Foto stanic metra C: Metrostav a.s.

Obrázek vizualizace trasy metra D: Dopravní podnik Praha



(zem)



Dostavba nových stanic metra A do Motola finišuje, trasa D by se měla začít stavět v roce 2017